Tuesday, August 24, 2010

Lelaki itu ( part 2 )

"gambar hiasan - dua identiti yg berbeza"
mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“hei kenapa kau masih lagi mahu kan dia?
apa kau buta? apa kau pura-pura suka?”

buat apa dicerita bahagia kita rasa
biar tak dipercaya, peduli orang kata
baju ronyok tak apa asal pakai selesa
berkilau tak bermakna kalau hati tak ada

aku mudah baran tidak semena
mana boleh tahan angin cemburu buta
dan aku sengaja tunjuk keras kepala
aku punya manja kau saja boleh rasa

rahsia kita berdua
by, fynn jamal

Selepas hampir beberapa hari,akhirnya lelaki itu pn berjaya juga menyelesaikan masalahnya. Tetapi tak bermakna masalah tu akan selesai. mungkin juga akan kembali lagi. umpama luka lama berdarah kembali. lelaki itu harus bertahan dan berhati hati dalam membuat sesuatu perkara selepas ini.  Hari selalunya tidak cerah dan juga tidak indah.awan tidak selalu mendung hujan tidak selalu renyai. angin tidak selalu ribut. hidup juga tidak selalu riang. Lelaki itu memikirkan masanya mungkin semakin suntuk. tiada lagi masa untuk bersuka ria.tiada lagi berfoya-foya.tiada lagi bersandiwara.tiada lagi berdusta swasta.Hidup ini hanya pinjaman.tidak seharusnya membazirkan masa yang indah dengan fikiran yang kotor.walaupun masalah itu hanya sekecil hati nyamuk tidak mustahil menjadi sebesar hati gajah.

2 comments:

  1. buat apa dicerita bahagia kita rasa
    biar tak dipercaya, peduli orang kata
    baju ronyok tak apa asal pakai selesa
    berkilau tak bermakna kalau hati tak ada..
    aku mudah baran tidak semena
    mana boleh tahan angin cemburu buta
    dan aku sengaja tunjuk keras kepala
    aku punya manja kau saja boleh rasa
    rahsia kita berdua..

    ReplyDelete